Thursday, May 27, 2010

Cerpen Hanif-(Sambungan)

 

5 bulan berlalu. Aku menerima sms.

“Akak, saya dah bersalin, anak perempuan. Suami saya dan anak-anak semua ada bersama”. terasa lapang dada ini menerima sms tersebut. Sms tersebut datang dari emak Hanif yang telah lama luput dari ingatan ku. Terbayang keriuhan keluarga itu. Terbayang bagaimana bahagianya si ibu setelah kembali berkumpul bersama suami dan anak-anaknya.

“Rezeki anak”, bisik hatiku.

“Syukur Alhamdulillah, saya gembira mendengar berita ini”. Aku menjawab smsnya dengan hati yang lega. Aku bersykur pada Allah. Semoga si suami telah mendapat hidayahNya dan  bertaubat. Amin…

-TAMAT-

2 comments:

Anonymous said...

oK, alhamdullilah it is a happy ending, but sure was a very short story. Hope ada cerita baru!-2T

Faida said...

Wanted to prolong, but changed mind. hahaha... penat fikir.